Aermie yusoff

Aermie yusoff

Friday, June 2, 2017

Hantar Surat Resign

Hari ni 2 Jun 2017, aku htr surat resign dekat bos aku En Anuar Ahmad.. Ya Allah sedihnya hati masa ni sbb aku terpaksa hantar surat resign untuk jawatan kerja yg aku nak sgt.. mungkin xda rezeki untuk aku teruskan dgn kerja ni maybe, even kalau aku teruskan aku xhepi.. aku xhepi sbb gaji yg aku mntak agak demand bg aku walaupun aku rasa yg tu average untuk bdk degree.. plus kebetulan aku bdk baru yg zero knowledge dlm hospital..so sbb ni la aku terpaksa resign.. n aku terpaksa lepaskan peluang yg aku nk sgt n dh dpt pun.. even setengah org kata benda ni kecil ja tp aku xboleh.. Aku xnak lama2 benda ni jd isu yg akan dibangkitkan in long term which is sapa pun xtau kan?

So mgkin dgn resign adlah cara terbaik untuk aku bt masa skrg which aku dh xboleh menyesal dgn tindakan aku.. memang kalu aku resign pun, aku still ada bisness mee udang tok mama.. tapi aku sggup tinggal mee udang tok mama untuk org lain jaga semata2 nk bekerja dlm hospital untuk jawatan yg aku nk sgt cuba dari dulu lagi.. tp the end aku nk terus mencuba n cuba tp xboleh sbb jiwa aku dh xda kat sini bila kerja.. mana aku salu pikir yg aku ni kerja sini n demand gaji tetinggi tp zero..  .tp aku still positifkan diri sbb semua org yg baru masuk company baru mmg akan zero or atleast semizero.. kena take time untuk hadap n hadam environment baru kat sana.. tp aku dh try n keep mencuba n aku dh nk selesa pun dekat sini tapi hati aku xboleh.. HATI...aku xtau kenapa hati aku sedih kerja sini..mgkin sebab gaji yg aku demand which is aku xsangka yg aku mntk 2k tu tinggi.. sungguh benda ni bt aku give up n lemah n sedih pikir smpai terpaksa bt keputusan berhenti... sampai aku sedih sgt n menangis dekat Kak Farhana Catering Officer yg dh lama kerja sini.. aku terpaksa luah apa yg aku rasa supaya dia x slh fhm dgn keputusan aku ni.. aku harap dia fhm n xslah kan aku.. semoga ilmu yg diajarkan kat aku dihalalkan n semoga kak farhana, seri anis, kak farah (chombi) terus sukses dalam kerjaya masing2..

Ada 7hari lagi or mgkin lebih aku akan berhenti keja kat sini... sedihnyaaa xdapat sambut raya dekat sini...xdapat nak bg long term commitment kat sini.. serius even skrg pun ada offer jwatan Catering Officer dkt PPUM which is iv under kawan batch n kawan baik aku ja Linda.. tapi tu lah jauh sgt n luar dari Penang.. so maybe aku akan lupakan ja jawatan CO ni dalam hidup aku.. aku dh mls nk pikir.. semakin aku kejar peluang yg aku nak semakin susah aku nk hadap.. memang boleh aku nk ignore ja, tapi hati aku xkuat n keep overthinking yg bt aku jadi stress...

Hope that decision yg aku buat ni x melukakan atau menyakitkan hati semua org.. sungguh jauh dlm hati aku xda niat pun nk berhenti or kecewakan sesiapa especially bos aku En Anuar Ahmad.. Aku rasa bersalah sgt dgn dia.. untuk kak Azira Haccp Coordinator, mohon maaf kalau kak zira dh buat pilihan yg salah dgn recruit saya as CO baru.. benda ni luar dugaan.. even saya sendiri sedih terpaksa lepas peluang yg kak zira bg kat saya.. bukan xnak buktikan, memang nk buktikan tapi saya rasa xlayak n xhepi sebab gaji.. the main reason sy berhenti.. pasal En Burn tu sy dh lupakan pun.. biar la nk pandang hina pun aku xda kelayakan apa.. tapi ingat semua orang bermula dari bawah n dari zero..  dari situ kita nk belajar n belajar n ada kat atas..

Terima Kasih untuk peluang yg aku dapat ni kepada warga Segi Seri Sdn Bhd.. insyaAllah aku akan terus bagi full commitment as long aku masih bekerja kat sini.. even aku nk resign pun, hari yg terakhir myb akan jd hari yg sedih untuk aku..  seriuosly sgt sedih...

Aku akan cuba cari peluang yg lain.. n ni adalah pengajaran untuk aku supaya confirmkan salary dulu before masuk kerja for first day..


6 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Serius tak paham,kenapa berhenti? Gaji sikit ke atau tinggi? Hehe,ke sebab co-worker?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awak.. nak kata gaji tinggi or sikit sbenarnya biasa ja awak.. tapi mungkin disebabkan faktor dalaman which is xtau nk gtau cm na.. haha btw knapa xfhm sy nk bhnti kerja?

      Delete
    2. Ohh,takde la bukan senang nak dpt jawatan CO ni,starting dia RM 2K kan? Sayang lepaskan peluang tu,berhenti sebab gaji ke sebab environment ni? haha.Stress tak kerja sebagai CO ni?

      Delete
  3. Ohh,takde la bukan senang nak dpt jawatan CO ni,starting dia RM 2K kan? Sayang lepaskan peluang tu,berhenti sebab gaji ke sebab environment ni? haha.Stress tak kerja sebagai CO ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gaji xkisah sgt.. Tapi kalu Besta starting 2.2k... HPP under Segi Seri gaji range beza kot rasanya..mmm untuk first month ni sbg org baru stress juga la nak adapt benda baru kan..smntara nak fhm job scope dia..n plus xjd nk berhenti keja...still teruskan..haha btw im curious..sapa anonymous ni?

      Delete