Aermie yusoff

Aermie yusoff

Friday, November 18, 2016

Tawaran Bekerja di Brunei

Kembali lagi aku di sini...

Entri ni aku nak cakap pasal aku dapat kerja dekat Brunei.. aku memang mintak nak kerja kat Brunei since before this aku ada bt part time kat brunei kan.. aku mintak kerja as a Management Trainee dekat Sugar Bun Brunei.. Tapi before company ni mintak aku attend interbiu diorang, ha bukan senang2 nk mintak kerja obersea.. Diorang ada bagi task or proposal untuk aku buat and if aku berjaya bru diorang pggil untuk interbiu..
emel yg aku dapat umtuk buat prpoposal..
Yg dalam gambar kat atas ni laa soalan2 yg aku kena buat untuk ke next step..n Alhamdulillah aku berjaya buat walaupun sgt lahh malas.. n aku take time dalam masa 2minggu..serius aku nak sgt job ni..sbb aku nk dpt experience yg penting...gaji aku tolak tepi or senang kata my 2nd priority..n aku buat proposal ni dalam bentuk megazine...huaaaa seriusssss penat kot n memang kena teliti... Ni antara proposal yg aku buat...heee xlehh la nak tunjuk semua..aku just tunjuk yg basic ja...nak full do emel me and ask for it..insyaAllah aku bagi..










Haha comel2 jer gambar aku kan..semua ni mostly gambar 2 3 tahun lepas dah..gambar ni ja yg ada..so aku masukkan ja la..ni antara page2 yg aku buat proposal untuk bagi dekat this company..ada dalam 20 page if xsilap aku..ya Allah nak mengarang n nak cari idea untuk buat ni n jawab question dia memang stress aku..tapi aku berjaya siapkan n dah sent proposal aku ni dkt diorang...Alhamdullillah...

n after a few days after aku hantar this proposal, aku dapat feedback dari diorang which is diorang invited aku ke interview n they do sent me a phone nmessage n do whatapps me personal n ask if aku boleh pergi interview tu n keep remind aku untuk attend interview tu..
Emel untuk interview after hantar proposal..
Gembira x terkata la bila dapat paggilan iv ni...tapi in same time aku pk bisnes Mee Udang Tok Mama aku ni..if aku pergi n if said dapt xkan aku nk let go ja bisnes aku ni since baru 2 bulan aku operate..n yg paling penting MAK aku.. aku takut nak bgtau mak aku sbb aku rasa mak aku xkan bagi aku p sbb mak aku mesti nak aku berniaga..aku ambil masa 2 hari untuk bgtau mak aku hal ni n do expect that..mak aku memang xbagi.. mak aku cakap xpyh la keja sama ja..jauh pla tu.. Tapi dlm hati aku memang nak sgt n sapa yg knal aku n rapat dgn aku dp mmg tau aku jenis susah nk melwan mak aku n just ikut ja..sebab bagi aku xguna kalau kau kerja bagus tapi xdapat redha mak kau.. serius aku sedih kot..sangat sbb ni antara kerja yg aku nak plus aku yakin keselamatan aku dekat negara yg mengamalkan hukum hudud tu..

So then the decision is not to go n just let it go..sebab mak aku mcm xda perasaan pun bila aku bgtau aku dpt twaran iv tu.. Boleh duk main phone mak aku time tu..sedih la hati ni.. sampai hari patut aku interview tu the interviewer meseg aku remind aku ada iv dgn diorang kat Borneo Oil n Gas Menara apa tah..aku baca mesej tu sedih ja sbb aku kat katil tgh berselimut..

Bertambahlah pekerjaan yg aku reject...mungkin ada hikmah disebaliknya.. Mungkin akan ada rezeki untuk aku dengan berniaga.. InsyaAllah..walaupun aku sedih tapi xpa as long Mak aku xsedih.. Maybe ni masa untuk aku dekat n sentiasa dgn family aku..

No comments:

Post a Comment