Aermie yusoff

Aermie yusoff

Sunday, November 4, 2018

Day 4 di Seoul

Untuk hari ke4 aku dh get ready nk ke Seoul dari Busan naik train.. so kami gerak pukul 8.30 dari Guesthouse n sampai Metro Busan dlm pukul 8.45am.. usung la kitorang dengan beg tarik kitorang semua..

Okay perjalanan dari Busan ke Seoul naik kereta api ni amik masa dalam 6jam.. weehh lenguh punggung kot.. tapi aku mmg dh amik ubat makan untuk elak aku muntah2 dlm train.. sbb aku mmg alah sikit naik public transport yg amik masa lama mcm flight semua tu.. wajib aku mkn ubat or aku akn pning.. so effect dia aku akan mengantuk laahh n aku tdo ja dlm train tu... haha tringat train to busan.. tapi aku train to seoul..selesa juga laa duk dlm tu n xla sempit sgt...

Kitorang sampai seoul dlm pukul 3.30 n terus ke guest house dkt Hongik University.. Nama guesthouse kitorang dave studio apa tah... tapi bagi aku hostel ni okay sbb dia provide semua facilities mcm iron, pgan mangkuk, travel adaptor, routers, wifi n bg okay lah kalau korang nak stay kt sini...

So lepas tu smpai kitorang trus solat n bersihkan diri bagai, terus gerak ke Boa Halal Restaurant sbb mmg aku dh lapar gilaa kott... serius dkt sini aku mcm stress sikit sbb xdpt makan mknan yg halal byk n perut aku asyik lapar ja sbb aku xleh nk go on dgn style makanan kt sini...so terus kami jalan kaki dlm 300 meter ke Boa n makan dkt situ... aku amik fried chicken cili n nasi putih.. sedap juga makanan dia..tapi yg ira dgn azah amik tteokbokki dgn noodles.. diorg kata xsedap sbb manis sgt... n ira makan xhbs pun...

Metro Busan Station

Tiket ke Seoul dari Busan..28,500 won

Train diorang

Bilik yg aku duduk dkt Hongik University

Smpai ja terus kitorang cari Boa Restaurant..




Ayam dia serius sedap..tp maggi dia tu xsedap sbb manis sgt.. aku mmg dh kebulur sbb tekak aku xleh trima makanan Korea


Destination kitorang dkt Ewha Women Univ..









No comments:

Post a Comment