Aermie yusoff

Aermie yusoff

Tuesday, January 12, 2016

Bila bergelar Fresh Graduated

Assalamualaikum semua,

Bulan Julai 2015 aku sah tamat belajar di UiTM Puncak Alam untuk degree..alhamdulillah lega rasa masa tu..n syukur result dh keluar bulan 8 tu n aku lulus..n yg penting aku grad first class nanti..walaupun sbenarnya kecewa xdpt ANC sbb gara2 sem5 aku xdpt dean list...sgtlah kecewa...tapi xpa still dpt first class aku dh happy juga sikit sbb nak elak bayar pnjaman pelajaran..so hope ble dpt free...

Lepas bergelar graduate sebulan tu mmg aku hepi gila sbb duk umah ja kan..ye la sbb dkt dgn fmly kan? Sapa yg xhepi..plus aku ni kuat emosi kalau bjauhan dgn fmly..in the month aku baru graduate tu aku tolong mak aku berniaga untuk dpt side income..at least aku xla mganggur sgt n goyang kaki ja..plus dpt ringankan beban mak aku..hehe walaupun berbayar..tp xbyk pun..rm30 sehari..janji aku dpt tolong mak aku berniaga..

Tapi bila aku duk tolng mak aku berniaga ramai lahh manusiaa yg tanya aku ni xkeja ke..cuti kee...adoiii la haii..dah smpai tahap aku menyampah nak jawab..aku mggur dalam 2bulan..tp bukan sbb aku xdpt interbiu keja lain..sbb niat aku nk duduk dlu dgn fmly..as long 2 bulan aku xkeja tu bukan duk goyang kaki ja kat rumah...

Banyak keja yg aku apply after habis study sampai aku naik pening n fikir apa lah nasib aku nanti...ada keja ke...gaji banyak ke..sbb bila search dlm jobstreet, indeed job n lain2 banyak tunjuk jawatan aku ni gaji mostly rm1k ke 2k saja..tp untuk permulaan aku xkisah pun..aku trus apply ja.. keja apa yg aku apply????


Hm next time...

No comments:

Post a Comment