Aermie yusoff

Aermie yusoff

Tuesday, July 18, 2017

Questioning Myself

Dh cukup 2 bulan aku keja dekat GH under Segi Seri.. Perasaan aku? Masih rasa baru n still awkward dgn certain org.. ada yg aku baik n yg mcm biasa ja.. tapi mostly aku plg baik dgn geng diet aide.. n bdk kitchen pn aku a bit ok dgn diorg.. n yg lain in process.. aku ni xramah sgt myb sbb aku tgh nak bljar cuba truskan bekerja n belajar lagi.. sblum ni aku pernah mohon nk berhenti baru sebulan kerja so that aku kna take time untuk buang rasa nk berhenti tu n selesakan diri kat sini..

Jadi Catering Officer ni bagi aku agak best tapi aku rasa mmg aku lebih minat ke arah masak even aku nk lari dari bidang masak.. memula dulu excited bukan main bila dpt CO ni sbb dpt try bnda baru n position baru xpenah try.. tp bila dh try aduhai mmg hati aku kuat kat kitchen lagi.. Tp best ja jd co ni.. hari2 kena marah.. so sonok sbnarny kena marah ni...sbb kalu keja sdri kita yg marah org.. so merasa la balik org marah kita..tp aku still baru sbb nk bt decision tu mcm susah bg aku plus aku bekerja dgn org lama.. of coz kena tnya org lama dlu takut nanti kata memandai ke apa.. jenis aku mmg mcm tu.. walaupun jawatan sama tp aku rasa kena hormat org lama sbb diorg dh expert.. so skrg aku just go with the flow.. truskan kerja Co ni smpai aku rasa aku ble.. xteruk pn jadi Co ni.. teruk pun mgkin kena marah dgn org government la or JDS ( Jabatan Dietetik dan Sajian ).. tapi bagi aku korang nk marah2 la, walaupun kdg dlm hati aku maki menjabu..

Jadi Co ni juga kalu kat sini, aku rasa masa rehat agak byk sbb aku tgk waktu trayline ja yg ada keja coz nk settel trayline untuk prepare diet patient.. habis trayline just rehat.. tapi ada juga kerja2 yg kena buat, mcm aku Co kena buat borang trayline, uji rasa JDS, jawab aduan.. n kalu psd xda mmg rehat xda laaa...myb aku xrasa byk keja lagi kot sbb CO yg lama pun belum ajar lagi aku keja yg lain.. tapi sejujurnya aku xtau kenapa aku jadi blur, bodoh n kaku bila kat sini.. haha aku rasa ni satu2 nya kerja yg aku rasa aku rasa aku lembap sgt nk pickup.. aku jadi pendiam kot keja kat sini.. xbyk ckap.. n aku mmg xambil tau lgsg pasal org.. ramai kot org bergosip kat sini tp tah aku mmg mls amik kisah n biar ja.. aku xtau kenapa... the big Why untuk aku sdri knapa aku jdi sgt blur, pendiam, xbercakap, depress n xbersuara if ada something yg bagi aku ada org buat xbetul..

tapi byk bnda yg aku blajar sini dgn HOD kat sini.. tq untuk diorang Kak Farhana, Anis, Kak Farah, Che Mat, Kak Zira, Amirun n Zamani..

Kerja sini best bg aku sbb nth ramai juga la member2... tp keja sini stress skit dgn gov n plus backpain aku time keja sini menjadi2 sakit tu.. back pain aku ni sakit dia tu sampai tahap kdg aku perlukan pain killer sbb sakit sgt2 smpai nk kuar air mata tu.. bygkan time tgh keja or trayline berjalan tulang belakang aku skit gila tp just ignore sbb tgh bkerja.. kenapa xambil MC? Nth lah aku mmg bukan jenis amik MC.. sakit dia rasa tu mcm tulang belakang kau tgh lebam then di tekan2 kuat2 tu.. nyilu dia rasaa.. n mmg kalu nk bongkok badan if said nk amik brg jatuh ke mmg akan skit laa.. smpai kena tunduk ambil dgn slow2 la.. dh mcm org tua kot..so mmg time ni aku byk diam la n duk sesorang kadang untuk hlgkan stress menahan sakit ni.. n aku jarang nk bersembang sgt dgn sesapa.. tapi aku ttp berkawan dgn lain..almost every week 2 3 x sakit, then ok then next week sakit lagi.. so aku dh mcm biasa back pain ni smpai dh lali sakit dia tp just tahan tu ja pun boleh..kalu nk amik MC mmg setiap bulan brapa byk MC la aku amik n xdtg keja.. lupa bgtau...tulang belakang aku ni dh lari.. slipped disc.. xtau sbb apa either angkat berat ke xcident dulu ke..

2 comments:

  1. Salam . terima kasih buat blog yg penuh inspirasi pasal keje. sy pernah sakit belakang cmni selama setahun. Jadi nk tnye mcm mn dah skt tu dah ok ke. ? Buat rawatan kt mana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam.. hai awak.. tq sbb jenguk blog saya ni.. btw sakit ni mmg xselalu sgt dh skrg sbb mmg sy elakkan angkt benda berat.. still angkat tp xsekerap before ni..n kurang dh sakit tu.. so since sy keja dkt GH.. last year sy g cek n mmg mild backpain sbb slipdisc.. so kena g physio lah sebulan skali... diorg ajar exercise n letak heat pad.. tp 3bulan ja sy g n skrg dh xpergi sbb mlas sbb kt fisio tu semua tua2.. haha rasa segan pula time tu.. btw sakit awak tu teruk ke ?

      Delete